Čustvena pismenost in inteligenca predstavlja ključni dejavnik zdravja in dobrega počutja, kakovosti življenja ter produktivnosti in uspešnosti. Čeprav so nekateri vidiki čustvene inteligence prirojeni, gre v prvi vrsti za veščine, ki jih je mogoče gojiti in razvijati. Skrb za čustveno zdravje z dvigom čustvene pismenosti in čustvene inteligence po vsej EU bi vodila v večjo blaginjo skupnosti in državljanov EU. Čustveno zdravje podpira osebno in strokovno rast ter posameznike tudi opremi za krmarjenje v današnji informacijski zasičenosti, da lažje ločijo relevantne od zavajajočih vsebin. Višja raven čustvenega zdravja tako znatno okrepi odpornost javnosti proti napačnim informacijam. Razvijanje čustvene inteligence za namen krepitve čustvenega zdravja, dobrega počutja, kakovostnega življenja in produktivnosti Evropejcev z izobraževanjem in ozaveščanjem je zato prednostna naloga Evropske Komisije.
Priporočilo Evropskega Sveta o ključnih kompetencah za vseživljenjsko učenje (Key competences for lifelong learning) s sklicevanjem na referenčni model LifeComp tako vključuje čustvene razsežnosti. 30. marca 2023 je bila tako ustanovljena strokovna skupina za dobro počutje v šoli, ki s Komisijo sodeluje pri razvoju na dokazih temelječih političnih priporočil za reševanje izzivov dobrega počutja, kot so socialno-čustveno učenje in poučevanje, duševno zdravje in ustvarjanje vključujočega učnega okolja, obravnavanje ustrahovanja in nasilja. Priprava opolnomočenih in odpornih digitalnih državljanov je ključni cilj akcijskega načrta za digitalno izobraževanje in oktobra 2022 je Komisija objavila Smernice za učitelje in vzgojitelje o spodbujanju digitalne pismenosti in boju proti dezinformacijam. Namenjeni so osnovnošolskemu in srednješolskemu izobraževanju ter nudijo podporo pri prepoznavanju dezinformacij in preverjanju virov. Na voljo so v vseh uradnih jezikih EU in Komisija se zavezuje, da jih bo v veliki meri razširjala, tudi prek učnega kotička EU. Komisija ob uresničevanju sklepov Sveta o podpori dobrega počutja v digitalnem izobraževanju deluje tudi na krepitvi dokazov o digitalni blaginji. Načrtovana je tudi študija za pripravo načrta raziskav in inovacij za digitalne medije in dobro počutje ljudi. Komisija izvaja še pilotni projekt Evropski observatorij pripovedi za boj proti dezinformacijam po covidu, ki analizira, kako v evropskem javnem diskurzu nastajajo in se širijo nastajajoče pripovedi o ključnih družbenih vprašanjih.
Leave a Reply